Hej 👋

tutaj Darek

Marketing b2b + visual content

Warszawa, PL

Praktyk marketing b2b z ponad 20 letnim doświadczeniem w marketingu b2b. Proawdzi agencją specjalizująca się w marketingu b2b. Ponad 750 zrealizowanych projektów.

Jako dyrektor artystyczny brał udział we wprowadzeniu magazynu Harvard Business Review Polska i jego rozwoju przez 88 wydań. Konsultant i doradca w zakresie marketingu b2b, działań na LinkedIn, wsparcia sprzedaży b2b. Autor artykułów i publikacji. Twórca treści, prezentacji i systemów komunikacji dla sprzedaży i marketingu b2b.

Ustaw
spotkanie
on-line
-->

Passionate about transforming ideas into visually compelling interfaces and shaping the future of digital innovation.

Portfolio

A blurry image of two balls in the air.

Creative Blueprints

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


A stylized image of a cube with a pink background.

Creative Blueprints

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


an abstract image of a white object on a blue and pink background

Creative Blueprints

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


an abstract image of an orange and blue circle

Creative Blueprints

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


A beach ball sitting on top of a table.

Pet Pals

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


A group of three archways sitting on top of a pink floor.

Fit Flex

This bored area so a because thought, much percussion could stash I the all location one no spends.


Harvard Business Review Polska

Wprowadzenie na rynek i rozwój jednego z najlepszych magazynów biznesowych. Dyrektor artystyczny 88 wydań magazynu.

Learn Lingo

We poetic board that they of make it that were succeed clean he on times

Tech Trove

Their was build to the needed upright, that over those mild, may made safely logging of travelling

Health Hub

Go range rest dedicated if that motivator, which in have time the chequered each from follow ever

ideabook

And would world sleep didn't be torn big and but be projected wellfeigned of to as goals steps

Cele

Na rynku zawsze ktoś wygrywa. Dlaczego nie miałbyś być to ty i twój produkt? Dobry zaplanowany i co ważne - wdrożony marketing b2b pozwoli wyciąć odpowiedni kawałek rynku. Jest także skuteczną odpowiedzią na działania konkurentów.

a black and white image of a computer monitor

Marketing b2b

Wygrywający marketing b2b zwiększa dotarcie sprzedaży, rozwija produkty, edukuje klientów z ich zakupu i użytkowania. Lista zadań jest dłuższa, to co kluczowe to podejście do marketingu jako do funkcji biznesowej. Marketing b2b ma w mierzalny sposób tworzyć i rozwijać biznes. Oczekuj więc od marketingu efektów, a nie kolorwej ozodby dla produktów.

a black and white picture of a door

LinkedIn

Medium biznesowe i największa baza zweryfikowanych profili osobistych do wykorzystania w marketingu - jako kanał komunikacji oraz social sellingu jako narzędzie wsparcia sprzedaży b2b. Obecnie 8,1 mln użytkowników w Polsce z trendem wzrostowym wymierzonym w 20 mln. Gotowy?

a black and white image of a logo

Video + content

Treści to paliwo dla marketingu b2b, zaś video to paliwo rajdowe. Umiejętność prezentowania produktu, budowa marek osobistych ekspertów, wsparcie wieloetapowej sprzedaży b2b decydują o tym czy jesteś na radarze klientów. I jak często na tym radarze się pojawiasz. Stwórz i wykorzystaj siłę wysokiej jakości, unikalne i autorskie treści. Odróżnij się od szumu generowanego przez nieumiejętnie używany AI.

a black and white picture of a t - shirt

Warsztaty

Strategiczne pozycjonowanie produktów oraz przełożenie pozycji na komunikację sprzedażową i marketingową to droga do wyników biznesowych. Zbyt dużo energii i budżetów firmy przepalają w przypadkowych, nieskoordynowanych działaniach opartych na kreatywności i zachwycaniu. Warsztaty pozycjonowanie produktu porządkują komunikację od strony biznesowej. Skupiają się na produkcie i jego odróżnieniu na rynku. Budują dystans do konkurencyjnych rozwiązań. Edukują kupującego. Dają skupienie i przekładają się na skuteczność. Zacznij od fundamentów, a nie fajerwerków.

Testimoniale

Zrozumienie biznesu, a szczególnie potencjału produktów, ich pozycjonowania oraz procesu sprzedaży jest dla mnie kluczem do tworzenia rozwiązań marketingu b2b i contentowych.

W tym celu współpracuję z ekspertami, liderami, marketingowcami b2b, praktykami sprzedaży i osobami odpowiedzialnymi za rozwój biznesu.

"W sprzedaży przemysł do przemysłu - mierzymy się z wielomiesięcznym cyklami zakupowymi, złożonymi wdrożeniami, wieloosobowymi zespołami zakupowymi. Sytuację dodatkowo komplikują nowe regulacjie UE w zakresie ROP, PPWR.

Takie realia sprzedaży wymagały odpowiedniego podejścia do marketingu b2b. Przez wiele miesięcy szukałem właściwego partnera, który rozumie te uwarunkowania i zaproponuje rozwiązania mające wpływ na nasz biznes.

Darek opracował koncepcję i wdrożył szyty na miarę program social sellingu b2b. O sukcesie programu świadczy fakt, iż jest on prowadzony nieprzerwanie od 5 lat. I to w trudnej branży przemysłowej.

Zespół Darka dostarcza wszystkie kluczowe elementy: strategię, treści, inbound, outbound, webinary e-booki, spersonalizowane posty oraz strategiczne podejście do budowania marki osobistej sprzedawców b2b. 

Co istotne, program social sellingowy prowadzony został świetnie przyjęty przez zespół handlowców i przynosi im wymierne efekty w niełatwej sprzedaży b2b."

Robert Lis

Marketing Manager, Mondi

“Przykłady wielu światowych firm, a także ICAN Institute pokazują, iż umiejętne wykorzystanie marketingu b2b pozwala odnieść sukces na bardzo konkurencyjnym rynku. Wygenerowanie efektów wymaga specyficznej i pogłębionej wiedzy o narzędziach, komunikacji oraz integracji ze sprzedażą. 

Jednym z obszarów, w którym należy szukać przewagi, jest skuteczna komunikacja produktówi usług. Niestety, wiele agencji reklamowych i konsultantów marketingowych wyrosło ze środowiska b2c i zupełnie nie rozumie b2b. Środowisko b2b wymaga zrozumienia klienta b2b oraz ścisłego podporządkowania sprzedaży. W tym środowisku miernikiem sukcesu jest wielkość sprzedaży i zysku, a nie trofea zdobyte na konkursach na najbardziej kreatywną reklamę! Warto więc stosować sprawdzone w praktyce metody, dające powtarzalne i mierzalne rezultaty.

Przy projektach opracowania komunikacji produktów ICAN Institute oraz magazynu Harvard Business Review Polska współpracuję z Dariuszem Borowskim od ponad 10 lat. Polecam jako bardzo kompetentnego partnera biznesowego w marketingu b2b.”

dr Witold Jankowski

Redaktor Naczelny, Harvard Business Review Polska

"Thanks to Dariusz, I came to understand what true entrepreneurial selling* entails and learnt to apply design thinking in sales.

I still benefit from the experience I gained through a range of collaborative projects between 2017 and 2022 (including for Decathlon and Mondi Corrugated).

Thank you, Darek, not only for your incisiveness, attentiveness, subtlety and profound professionalism in every detail, but also for your rare and comprehensive erudition – working with you is an intellectual pleasure that extends well beyond business."

*Entrepreneurial selling, as defined by Professor Regis Lemmens, is a proactive and collaborative sales approach focused on co-creating value with customers. Instead of merely responding to existing client needs, entrepreneurial selling involves working alongside clients to identify new business opportunities and develop innovative solutions.

This method contrasts with traditional transactional selling, which is product-focused, and consultative selling, which is solution-oriented.

This sales approach is particularly valuable in B2B environments, where customers seek competitive advantages through tailored innovations rather than off-the-shelf solutions​.

dr Iwo Zmyślony

umiemy, University of Warsaw

Odpowiadam za marketing wysoce złożonego i wrażliwego produktu jakim są pakiety medyczne. To złożona układanka komunikacyjna: setki wersji, rozbudowane  korzyści, rożne grupy odbiorców, motywatory do finalizacji zakupu, potrzeba bezpieczeństwo i budowa zaufania. To główne zadania jakie musi realizować komunikacja, wspierana przez UX/UI strony www aby sprzedawać.

W tej układance jest wiele możliwości optymalizacji.

Darek cyklicznie dostarcza nam spojrzenie z zewnątrz co możemy zrobić lepiej. Doceniam jego chęć i upór w dążenie do głębszego zrozumienia naszych wyzwań biznesowych, a także umiejętność przekładania ich rozwiązania w obszarze komunikacji oraz UX/UI. I co ważne - rozwiązania, które mogę zastosować w praktyce w i to już następnym tygodniu.

Współpraca z Darkiem jest pewna i przewidywalna. Główną wartością jest jakość rekomendacji. Darek przedstawia je w swoim stylu w postaci rozbudowanych, dynamicznych prezentacjach, które najczęściej mają ponad 100 slajdów! I są to rekomendacje “w punkt”. Rekomendacje, które nie pozostają tylko na slajdzie.

Współpracę ułatwia mi fakt, że to Darek sam tworzy brief na podstawie wywiadów ze mną. Dzięki temu mam pewność, że wyzwanie zostanie opisane we właściwy sposób i nic nie umknie podczas briefowania.

Nie waham się kontynuować tej współpracy w przyszłości. Wdrażamy wspólnie wypracowane rozwiązania w życie i na podstawie danych widzę, że przyczyniają się one do poprawy wyników marketingowo-sprzedażowych.

Kamila Prus

Dyrektor Marketingu, MedicCentre

FAQ

Pytania, które być może chciałabyś, chciałbyś mi zadać przed spotkaniem czy projektem. :-)

Jaka jest Twoja najważniejsza kompetencja?

Zrozumienie biznesu i umiejętność partnerskiej rozmowy z liderami oraz ekspertami. Miałem przyjemność współpracować z wieloma przedsiębiorcami, poznać ich biznes, rozmawiać o celach i przeszkodach. Zrozumienie biznesu, ciekawości ludzi i umiejętność prezentacji jest dla mnie fundamentem do działań marketingowych czy projektowych.

W jakich branżach się specjalizujesz?

Bardzo dobrze odnajduję się w branżach i tematach przemysłowych, innowacji, technologii oraz usług profesjonalnych. Wszędzie tam gdzie są złożone produkty i usługi oraz wiedza ekspercka organizacji.

Jakie jest Twoje podejście do marketingu b2b?

W jednym słowie: sharp. W dwóch: sharp + biznes. Podchodzę do marketingu b2b i projektowania jako funkcji mającej istotne przełożenie na biznes: zwiększanie przychodów, wsparcie sprzedaży, obniżanie kosztów (np. Uruchomienia produktów), przyspieszania i upraszczania procesów. Marketing b2b nie jest festynem kreacji czy próżności.

Czy masz portfolio i business casey?

Tak, przez ponad 20 lat pracy w marketingu b2b i komunikacji wizualnej mam dziesiątki referencyjnych projektów, działań, akcji. Współpracowałem głównie z korporacjami i znanymi polskimi markami. Wykorzystuję doświadczenia z nich aby sprawnie realizować kolejne projekty i dość do efektów najkrótszą drogą. Chętnie przedstawię Ci portfolio i business casy na spotkaniu.

Team psy czy koty?

Wszystkie zwierzęta są równymi z nami istotami. A osobiście - zdecydowanie psy. A dokładniej kundle. A jeszcze dokładniej te ze schroniska. Nie ma lepszego przepisu na wieloletnią radość niż adoptowanie psa ze schroniska.