750+ projektów marketingu b2b

i content creation

Publikacje

20+

lat doświadczenia

80+

klientów

88

wydań Harvard Business Review Polska

750+

wykonanych projektów

1.2m

największy projekt

Książka:
ideabook - jak napisać w miesiąc książkę ekspercką, która napędzi twój biznes

Ekspert z książka jest na rynku widoczny bardziej niż ekspert bez książki. Często przekłada się to też na jego przychody. Dlaczego więc eksperci nie piszą książek. Ponieważ pisanie boli. A napisanie kalsycznej ksiazki to propozycja męczarnii przez miesiące.

Można podejść do tego inaczej. Aby ułatwić pisanie książek, wraz z Łukaszem Świerżewskim napisałem książkę (ideabooka) o pisaniu książek. Jak napisac ksiazke w miesiąc, w zaplanowany sposób, nie męcząc się przy tym? Proponujemy nowy format książki eksperckiej, która zastąpi wizytówkę oraz poukładany proces jej tworzenia. Książka wydana w nietypowej oprawie graficznej. Napisz ideabooka i wyróżnij się!

Twoja wiedza jest najlepszą wizytówką.

Książka:
Video Storytelling

Jak w 60 sekund stworzyć ciekawe story, bezboleśnie je nagrać i zyskać więcej w biznesie, HR, sprzedaży, marketingu. Wykorzystaj potencjał treści video. Ten praktyczny poradnik, krok po kroku jak tworzyć krótkie video do zastosowań biznesowych.

W książce Video Storytelling przedstawiam autorską metodę pracy z video. Jej celem jest:
(1) szybkie przygotowanie wypowiedzi - ciekawe, spójne z mocnym końcem
(2) sprawne nagranie wypowiedzi na jednym ujęciu.

Story + video = Video Storytelling. Nie musisz wchodzić w świat złożonej technologii produkcji video. Telefon, który masz w kieszeni w zupełności wystarczy. Masz wszystko aby podbić LinkedIna swoimi materiałami video. Światła, kamera, akcja!

Artykuły w mediach bizneoswych i branżowych

Jak autor artykułów, komentarzy w mediach branżowych i biznesowych (Harvard Business Review Polska, MIT Polska i inne) zachęcam do praktycznego i zdroworozsądkowego podejścia do marketingu b2b: jak wdrożyć dane rozwiązanie, jakie są pułapki i jak je ominąć. Jestem przekonany, że właśnie realizowany marketing b2b rozwija biznes - zwiększa przychody, przyspiesza procesy (np. wdrożenie produktu) lub może też obniżać koszty (np. obsługa klienta). Dzięki podejściu biznesowemu marketing może zająć silna pozycję w organizacjach. Myślę, że jest to kluczowe wyzwanie stojące przed osobami odpowiedzialnymi za marketing b2b.

Wystąpienia na konferencjach

Kongres MIT, LinkedIn Local Virtual - udział w tych wydarzeniach jako prelegent daje możliwość podzielenia się wiedzą oraz dialogu na temat social sellingu b2b oraz tworzenia treści video. W wystąpieniach tych skupiam się na wdrożeniu rozwiązań i ich skalowaniu. Zakładam, że dobre opanowanie jednego narzędzia marketingowego da większe rezultaty niż podążanie za modą i skakanie od rozwiązania do rozwiązania. Marketing b2b to działanie długoterminowe, które wymaga skupienia i określonego celu. Tym celem nie są narzędzia albo działania same w sobie.

Design thinking: innowacje produktów i procesów

Stosuję elementy metodologii design thinking do ulepszania produktów oraz procesów. Wbrew powszechnej renomie - design thinking nie polega na radosnym generowaniu pomysłów. Jego ciężar jest w zrozumieniu problemu, wyzwania. Docieranie do sedna problemu zajmuje 80% pracy. Nie jest to popularne działanie, ale dzięki niemu można zdefiniować problem, którego rozwiązanie da biznesowi najwięcej możliwości. Takie podejście zastosowałem wielokrotnie. Przykładowe projekty: opymalizacja produkcji video na duża skalę (szybkość tworzenia i skalowanie na różne rynki), reorganizacja działu tworzenia treści w agencji LinkedIn - przejście na podział frontend i backend w procesie kreatywnym, modyfikacja produktu w celu ucieczki z utowarowionego rynku, optymalizacja ścieżki obsługi klienta w celu zmniejszenia liczby skarg i przyspieszenia obsługi, rozwiązanie wspierające samo instalacje produktu prowadzące do oszczędności na etapie uruchomienia produktu, optymalizacje ścieżek zakupowych (UX/UI) w online. Wyzwania różne, filozofia pracy ta sama. Zrozumieć dogłębnie problem przed jego rozwiązaniem.

Warsztaty: Wygrywające pozycjonowanie i Visual Power

Opracowałem i prowadzę dwa warsztaty dla marketingu b2b.

(1) Wygrywające Pozycjonowanie - jest to projekt zainicjowany wspólnie z ICAN Institute. Warsztat opiera się o metodologię April Dunford oraz doświadczenia z komunikacji produktów w sprzedaży b2b

(2) Visual Power to autorski warsztat, którego celem jest stworzenie silnego, wyraźnego i unikalnego języka wizualnego dla marki i/lub produktu. Obraz nie jest już ilustracją do tekstu. Jest głównym nośnikiem informacji i co ważne - może być sposobem na tworzenie autentycznego przekazu. Jest to istotne w przypadku kanałów komunikacji o dużym poziomie szumu, generycznych treści - np. LinkedIn.

Webinary

Content creation, LinkedIn, video, social selling to główne tematy prowadzonych webinarów dla marketingu b2b.

Testimoniale

Zrozumienie biznesu, a szczególnie potencjału produktów, ich pozycjonowania oraz procesu sprzedaży jest dla mnie kluczem do tworzenia rozwiązań marketingu b2b i contentowych.

W tym celu współpracuję z ekspertami, liderami, marketingowcami b2b, praktykami sprzedaży i osobami odpowiedzialnymi za rozwój biznesu.

"W sprzedaży przemysł do przemysłu - mierzymy się z wielomiesięcznym cyklami zakupowymi, złożonymi wdrożeniami, wieloosobowymi zespołami zakupowymi. Sytuację dodatkowo komplikują nowe regulacjie UE w zakresie ROP, PPWR.

Takie realia sprzedaży wymagały odpowiedniego podejścia do marketingu b2b. Przez wiele miesięcy szukałem właściwego partnera, który rozumie te uwarunkowania i zaproponuje rozwiązania mające wpływ na nasz biznes.

Darek opracował koncepcję i wdrożył szyty na miarę program social sellingu b2b. O sukcesie programu świadczy fakt, iż jest on prowadzony nieprzerwanie od 5 lat. I to w trudnej branży przemysłowej.

Zespół Darka dostarcza wszystkie kluczowe elementy: strategię, treści, inbound, outbound, webinary e-booki, spersonalizowane posty oraz strategiczne podejście do budowania marki osobistej sprzedawców b2b. 

Co istotne, program social sellingowy prowadzony został świetnie przyjęty przez zespół handlowców i przynosi im wymierne efekty w niełatwej sprzedaży b2b."

Robert Lis

Marketing Manager, Mondi

“Przykłady wielu światowych firm, a także ICAN Institute pokazują, iż umiejętne wykorzystanie marketingu b2b pozwala odnieść sukces na bardzo konkurencyjnym rynku. Wygenerowanie efektów wymaga specyficznej i pogłębionej wiedzy o narzędziach, komunikacji oraz integracji ze sprzedażą. 

Jednym z obszarów, w którym należy szukać przewagi, jest skuteczna komunikacja produktówi usług. Niestety, wiele agencji reklamowych i konsultantów marketingowych wyrosło ze środowiska b2c i zupełnie nie rozumie b2b. Środowisko b2b wymaga zrozumienia klienta b2b oraz ścisłego podporządkowania sprzedaży. W tym środowisku miernikiem sukcesu jest wielkość sprzedaży i zysku, a nie trofea zdobyte na konkursach na najbardziej kreatywną reklamę! Warto więc stosować sprawdzone w praktyce metody, dające powtarzalne i mierzalne rezultaty.

Przy projektach opracowania komunikacji produktów ICAN Institute oraz magazynu Harvard Business Review Polska współpracuję z Dariuszem Borowskim od ponad 10 lat. Polecam jako bardzo kompetentnego partnera biznesowego w marketingu b2b.”

dr Witold Jankowski

Redaktor Naczelny, Harvard Business Review Polska

"Thanks to Dariusz, I came to understand what true entrepreneurial selling* entails and learnt to apply design thinking in sales.

I still benefit from the experience I gained through a range of collaborative projects between 2017 and 2022 (including for Decathlon and Mondi Corrugated).

Thank you, Darek, not only for your incisiveness, attentiveness, subtlety and profound professionalism in every detail, but also for your rare and comprehensive erudition – working with you is an intellectual pleasure that extends well beyond business."

*Entrepreneurial selling, as defined by Professor Regis Lemmens, is a proactive and collaborative sales approach focused on co-creating value with customers. Instead of merely responding to existing client needs, entrepreneurial selling involves working alongside clients to identify new business opportunities and develop innovative solutions.

This method contrasts with traditional transactional selling, which is product-focused, and consultative selling, which is solution-oriented.

This sales approach is particularly valuable in B2B environments, where customers seek competitive advantages through tailored innovations rather than off-the-shelf solutions​.

dr Iwo Zmyślony

umiemy, University of Warsaw

Odpowiadam za marketing wysoce złożonego i wrażliwego produktu jakim są pakiety medyczne. To złożona układanka komunikacyjna: setki wersji, rozbudowane  korzyści, rożne grupy odbiorców, motywatory do finalizacji zakupu, potrzeba bezpieczeństwo i budowa zaufania. To główne zadania jakie musi realizować komunikacja, wspierana przez UX/UI strony www aby sprzedawać.

W tej układance jest wiele możliwości optymalizacji.

Darek cyklicznie dostarcza nam spojrzenie z zewnątrz co możemy zrobić lepiej. Doceniam jego chęć i upór w dążenie do głębszego zrozumienia naszych wyzwań biznesowych, a także umiejętność przekładania ich rozwiązania w obszarze komunikacji oraz UX/UI. I co ważne - rozwiązania, które mogę zastosować w praktyce w i to już następnym tygodniu.

Współpraca z Darkiem jest pewna i przewidywalna. Główną wartością jest jakość rekomendacji. Darek przedstawia je w swoim stylu w postaci rozbudowanych, dynamicznych prezentacjach, które najczęściej mają ponad 100 slajdów! I są to rekomendacje “w punkt”. Rekomendacje, które nie pozostają tylko na slajdzie.

Współpracę ułatwia mi fakt, że to Darek sam tworzy brief na podstawie wywiadów ze mną. Dzięki temu mam pewność, że wyzwanie zostanie opisane we właściwy sposób i nic nie umknie podczas briefowania.

Nie waham się kontynuować tej współpracy w przyszłości. Wdrażamy wspólnie wypracowane rozwiązania w życie i na podstawie danych widzę, że przyczyniają się one do poprawy wyników marketingowo-sprzedażowych.

Kamila Prus

Dyrektor Marketingu, MedicCentre