750+ projektów marketingu b2b
i content creation
750+ projektów marketingu b2b
i content creation
lat doświadczenia
klientów
wydań Harvard Business Review Polska
wykonanych projektów
największy projekt
Ekspert z książka jest na rynku widoczny bardziej niż ekspert bez książki. Często przekłada się to też na jego przychody. Dlaczego więc eksperci nie piszą książek. Ponieważ pisanie boli. A napisanie kalsycznej ksiazki to propozycja męczarnii przez miesiące.
Można podejść do tego inaczej. Aby ułatwić pisanie książek, wraz z Łukaszem Świerżewskim napisałem książkę (ideabooka) o pisaniu książek. Jak napisac ksiazke w miesiąc, w zaplanowany sposób, nie męcząc się przy tym? Proponujemy nowy format książki eksperckiej, która zastąpi wizytówkę oraz poukładany proces jej tworzenia. Książka wydana w nietypowej oprawie graficznej. Napisz ideabooka i wyróżnij się!
Twoja wiedza jest najlepszą wizytówką.
Jak w 60 sekund stworzyć ciekawe story, bezboleśnie je nagrać i zyskać więcej w biznesie, HR, sprzedaży, marketingu. Wykorzystaj potencjał treści video. Ten praktyczny poradnik, krok po kroku jak tworzyć krótkie video do zastosowań biznesowych.
W książce Video Storytelling przedstawiam autorską metodę pracy z video. Jej celem jest:
(1) szybkie przygotowanie wypowiedzi - ciekawe, spójne z mocnym końcem
(2) sprawne nagranie wypowiedzi na jednym ujęciu.
Story + video = Video Storytelling. Nie musisz wchodzić w świat złożonej technologii produkcji video. Telefon, który masz w kieszeni w zupełności wystarczy. Masz wszystko aby podbić LinkedIna swoimi materiałami video. Światła, kamera, akcja!
Jak autor artykułów, komentarzy w mediach branżowych i biznesowych (Harvard Business Review Polska, MIT Polska i inne) zachęcam do praktycznego i zdroworozsądkowego podejścia do marketingu b2b: jak wdrożyć dane rozwiązanie, jakie są pułapki i jak je ominąć. Jestem przekonany, że właśnie realizowany marketing b2b rozwija biznes - zwiększa przychody, przyspiesza procesy (np. wdrożenie produktu) lub może też obniżać koszty (np. obsługa klienta). Dzięki podejściu biznesowemu marketing może zająć silna pozycję w organizacjach. Myślę, że jest to kluczowe wyzwanie stojące przed osobami odpowiedzialnymi za marketing b2b.
Kongres MIT, LinkedIn Local Virtual - udział w tych wydarzeniach jako prelegent daje możliwość podzielenia się wiedzą oraz dialogu na temat social sellingu b2b oraz tworzenia treści video. W wystąpieniach tych skupiam się na wdrożeniu rozwiązań i ich skalowaniu. Zakładam, że dobre opanowanie jednego narzędzia marketingowego da większe rezultaty niż podążanie za modą i skakanie od rozwiązania do rozwiązania. Marketing b2b to działanie długoterminowe, które wymaga skupienia i określonego celu. Tym celem nie są narzędzia albo działania same w sobie.
Stosuję elementy metodologii design thinking do ulepszania produktów oraz procesów. Wbrew powszechnej renomie - design thinking nie polega na radosnym generowaniu pomysłów. Jego ciężar jest w zrozumieniu problemu, wyzwania. Docieranie do sedna problemu zajmuje 80% pracy. Nie jest to popularne działanie, ale dzięki niemu można zdefiniować problem, którego rozwiązanie da biznesowi najwięcej możliwości. Takie podejście zastosowałem wielokrotnie. Przykładowe projekty: opymalizacja produkcji video na duża skalę (szybkość tworzenia i skalowanie na różne rynki), reorganizacja działu tworzenia treści w agencji LinkedIn - przejście na podział frontend i backend w procesie kreatywnym, modyfikacja produktu w celu ucieczki z utowarowionego rynku, optymalizacja ścieżki obsługi klienta w celu zmniejszenia liczby skarg i przyspieszenia obsługi, rozwiązanie wspierające samo instalacje produktu prowadzące do oszczędności na etapie uruchomienia produktu, optymalizacje ścieżek zakupowych (UX/UI) w online. Wyzwania różne, filozofia pracy ta sama. Zrozumieć dogłębnie problem przed jego rozwiązaniem.
Opracowałem i prowadzę dwa warsztaty dla marketingu b2b.
(1) Wygrywające Pozycjonowanie - jest to projekt zainicjowany wspólnie z ICAN Institute. Warsztat opiera się o metodologię April Dunford oraz doświadczenia z komunikacji produktów w sprzedaży b2b
(2) Visual Power to autorski warsztat, którego celem jest stworzenie silnego, wyraźnego i unikalnego języka wizualnego dla marki i/lub produktu. Obraz nie jest już ilustracją do tekstu. Jest głównym nośnikiem informacji i co ważne - może być sposobem na tworzenie autentycznego przekazu. Jest to istotne w przypadku kanałów komunikacji o dużym poziomie szumu, generycznych treści - np. LinkedIn.
Content creation, LinkedIn, video, social selling to główne tematy prowadzonych webinarów dla marketingu b2b.
Zrozumienie biznesu, a szczególnie potencjału produktów, ich pozycjonowania oraz procesu sprzedaży jest dla mnie kluczem do tworzenia rozwiązań marketingu b2b i contentowych.
W tym celu współpracuję z ekspertami, liderami, marketingowcami b2b, praktykami sprzedaży i osobami odpowiedzialnymi za rozwój biznesu.
Miałem przyjemność prowadzić działania marketingu b2b i tworzyć treści dla wyjątkowych firm.
Kropki ozanczają zakres współpracy:
••••• współpraca strategiczna
••• stała współpraca
•• nieregularna współpraca
• współpraca projektowa