Sharp
b2b marketing
Sharp
b2b marketing
Na rynku zawsze ktoś wygrywa. Dlaczego nie miałbyś być to ty i twój produkt? Dobry zaplanowany i co ważne - wdrożony marketing b2b pozwoli wyciąć odpowiedni kawałek rynku. Jest także skuteczną odpowiedzią na działania konkurentów.
Wygrywający marketing b2b zwiększa dotarcie sprzedaży, rozwija produkty, edukuje klientów z ich zakupu i użytkowania. Lista zadań jest dłuższa, to co kluczowe to podejście do marketingu jako do funkcji biznesowej. Marketing b2b ma w mierzalny sposób tworzyć i rozwijać biznes. Oczekuj więc od marketingu efektów, a nie kolorwej ozodby dla produktów.
Medium biznesowe i największa baza zweryfikowanych profili osobistych do wykorzystania w marketingu - jako kanał komunikacji oraz social sellingu jako narzędzie wsparcia sprzedaży b2b. Obecnie 8,1 mln użytkowników w Polsce z trendem wzrostowym wymierzonym w 20 mln. Gotowy?
Treści to paliwo dla marketingu b2b, zaś video to paliwo rajdowe. Umiejętność prezentowania produktu, budowa marek osobistych ekspertów, wsparcie wieloetapowej sprzedaży b2b decydują o tym czy jesteś na radarze klientów. I jak często na tym radarze się pojawiasz. Stwórz i wykorzystaj siłę wysokiej jakości, unikalne i autorskie treści. Odróżnij się od szumu generowanego przez nieumiejętnie używany AI.
Strategiczne pozycjonowanie produktów oraz przełożenie pozycji na komunikację sprzedażową i marketingową to droga do wyników biznesowych. Zbyt dużo energii i budżetów firmy przepalają w przypadkowych, nieskoordynowanych działaniach opartych na kreatywności i zachwycaniu. Warsztaty pozycjonowanie produktu porządkują komunikację od strony biznesowej. Skupiają się na produkcie i jego odróżnieniu na rynku. Budują dystans do konkurencyjnych rozwiązań. Edukują kupującego. Dają skupienie i przekładają się na skuteczność. Zacznij od fundamentów, a nie fajerwerków.
Opracowanie strategii marketingu B2B to sposób na uporządkowanie działań marketingowe wokół realnych potrzeb klientów i celów sprzedażowych firmy. Wykorzystując sprawdzone podejście, skupiamy się na tworzeniu wartości dla kupujących i wspieraniu długich, często złożonych procesów zakupowych. Strategia obejmuje m.in. segmentację odbiorców, mapowanie procesu decyzyjnego, dobór właściwych treści i kanałów komunikacji. Zamiast działań "na czuja", tworzymy plan oparty na danych, wiedzy o klientach i doświadczeniu zespołu sprzedaży. Efekt? Marketing, który rzeczywiście wspiera sprzedaż i buduje przewagę konkurencyjną w B2B. Ważną cechą strategii jest też możliwość i łatwość jej wdrożenia. Pięknymi i grubymi strategiami z monumentalnymi archetypami marki - piekło jest wybrukowane. Stwórz prostą ale sensowną strategię, która będzie zrozumiała dla decydentów i możliwa do wdrożenia już od następnego tygodnia.
Skoro content jest paliwem marketingu to ile i jakiego paliwa potrzebujesz? Czy powinieneś publikować treści firmowe i tz. life stylowe jeżeli dążysz do sprzedaży? Jaki ton głosu przyjąć? Jakie tematy opracować aby zaadresować ścieżkę zakupową klienta? Jak mierzyć i oceniać skuteczność treści? Czy i jak tworzyć treści we własnym zakresie, a kiedy zatrudnić dostawcę zewnętrznego? Ratunku, mam nudny projekt - co zrobić? A mojego klienta interesuje tylko cena i dlaczego tak drogo - co zrobić? Na jakie pytania klienta warto odpowiedzieć? I o co powinien zapytać klient ale nigdy nie pyta o to? Na te i na wiele innych ważnych pytań odpowiada strategia contentowa. Budżety i czas jest zasobem ograniczonym, warto więc tworzyć treści w przemyślany i zaplanowany sposób. Zacznij od strategii treści.
Video otwiera ogromne możliwości dla marketingu produktów, przyspiesza social selling oraz wspiera sprzedaż. Dzięki połączeniu mobilnego profesjonalnego studia (3 kamery, oświetlenie, dźwięk, fotografia) oraz rozbudowanego systemu do montaży i post-produkcji pomogę ci wykorzystać potencjał video. Dzięki temu otrzymasz: business case video, video relacje, video produktowe, akademię wideo, business masterclass w formacie video, firmowy kanał na YouTubie oraz realizację webinarów biznesowych. Wisienką na torcie jest zastosowanie animacji i motion design. Dzięki temu możesz opracować złożone materiały edukacyjne dla klienta, które sprawnie można aktualizować oraz lokalizować na różne rynki.
Social selling pomaga firmom B2B wykorzystać media społecznościowe do budowania relacji i zwiększania zasięgu sprzedaży. Podczas wdrożenia pomagam ocenić gotowość organizacji, przygotować zespół oraz zaplanować działania krok po kroku. Moje podejście uwzględnia realia długiego cyklu sprzedażowego i potrzebę ścisłej współpracy marketingu z działem handlowym. Zamiast przypadkowych działań, proponuję spójny i realistyczny program, który unika błędów kosztujących czas, pieniądze i zaufanie. Social selling to nie jednorazowa kampania na LinkedIn – to zmiana, poszerzenie możliwości sprzedaży. Jestem współtwórcą i koordynatorem jednego z dłużych programów social sellingowych w Polsce, realizowanego dla firmy przemysłowej.
Tworzę i współtworzę z ekspertami posty tekstowe, graficzne i video na LinkedIn. Współpracuję z sprzedawcami, prowadzę profile firm i ekspertów z branż przemysłowych, technologicznych i świadczących usługi profesjonalne. Działam zgodnie z ideą sprzedaży przedsiębiorczej prof. Regiego Lemmensa, zaprezentowaną w Harvard Business Review. Jego główne założenie brzmi: klient potrzebuje Twojej wiedzy eksperckiej, by budować lepszy biznes, podejmować trafne decyzje zakupowe i wdrażać innowacje. Firma, która skutecznie dostarcza wiedzę i inspiracje, zyskuje przewagę w sprzedaży B2B. Moje doświadczenie pokazuje, że firmy i eksperci, którzy prowadzą merytoryczną komunikację na LinkedIn – skoncentrowaną na produkcie i kliencie – osiągają lepsze wyniki sprzedażowe niż ci, którzy opierają się na popularnych tematach i zbieraniu lajków. Podejście eksperckie szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku złożonych produktów i usług.
Lista jest długa: case study, whitepapery, raporty branżowe, webinary i prezentacje online, e-booki i poradniki, artykuły eksperckie, treści na bloga, newslettery firmowe, treści do social sellingu, infografiki, schematy, listy trendów, video expleinery, broszury sprzedażowe, filmy z ekspertami, checklisty, narzędzia interaktywne, treści personalizowane 1:1. Od czego chcesz zacząć? Wspólnie z copywriterką oraz korektorką opracujemy te i inne treści wspierające marketing i sprzedaż.
Obraz jest nowym, głównym językiem biznesu i marketingu. To jak pokażesz produkty, firmę, sukcesy wpłynie na efekty działań marketingowych. Zdjecia i filmy nie tylko zastępują tysiące słów ale dostały nową rolę. Są dowodem, są gwarancją autentyczności. Budują odróżnienie od fikcji i miałkości przekazów AI. Z mojego doświadczenia firmy posiadają wiele zasobów w swoim marketingu i sprzedaży, których nie stosują. Można je sprawnie wykorzystać do budowy odróżniającej komunikacji wizualnej. Odróżniającej - czyli takiej, która nie wygląda jak kolejny szablon z Canvy czy obrazek AI. Komunikacji, która ma wartość i siłę działania. Podczas warsztatów wypracujemy wspólnie wizualną stronę twojej marki - Visual Power. Zbudujemy jej spójność w rozproszonych kanałach komunikacji oraz przy zastosowaniu różnych formatów. Wykorzystaj doświadczenia profesjonalnych projektantów i uniezależnij się od nieprzewidywalnej kreatywności dostawców zewnętrznych (agencje, freelancerzy). Zapraszam na warsztat.
Edukacja klienta jest innowacyjnym działaniem wspierającym sprzedaż b2b. Klient skorzysta ze zrozumienia produkt, chce dokonać świadomego zakupu (obniżenie ryzyka zakupowego), wykorzystać nowe możliwości (wzrost postrzeganej wartości produktu) oraz rozwijać się wspólnie z dostawcą (szanse sprzedażowe na przyszłość). Dobrze opracowane materiały wdrożeniowe, akademie produktowe, serie webinarów, spotkań z ekspertem czy masterclassy przekładają się na wzrost sprzedaży lub/i obniżenie kosztów obsługi klienta. Poznaj case i wykorzystaj doświadczenie z projektu edukacyjnego polskiej marki Polcard. Firma dzięki wspólnie opracowanym materiałom wdrożeniowym i edukacyjnym zbudowała odróżniającą wartość, dzięki której sprzedawała łątwiej na silnie utowarowionym rynku płatności bezgotówkowych.
Pozycjonowanie produktów jest kluczowym elementem strategii produktowej. Ten sam produkt na dwóch różnych rynkach odniesie różny sukces. Od przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych za rozwój zależy, gdzie i jak zaprezentują swój produkt. Efektywna strategia musi zawierać plan działań i taktyk, które odróżniają nas od konkurencji. Warsztaty strategicznego pozycjonowania bazują na połączeniu metody April Dunford z własna wieloletnią praktyką tworzenia i pozycjonowania produktów dla ICAN Institute. Jest to warsztat dla realnie myślących marketingowców, którzy wiedzą, że nie działają w próżni. Dla tych, którzy oczekują więcej od komunikacji niż tylko zapewnień o wysokiej jakości i kompleksowej obsłudze. Umiejętne i świadome znalezienie odróżnienia od konkurencji oraz alternatyw porządkuje komunikację sprzedażową i marketingową. Zapraszam do warsztatu.
Ekspert z książką jest wart więcej niż ten bez książki. Podobnie jest z firmami. Firma dzieląca się wiedzą wygra z tą, która ją ukrywa. Wiedza jest najlepszą wizytówką w biznesie. Dlaczego więc eksperci nie piszą książek? Winne jest klasyczne podejście: długie pisanie, kosztowna redakcja, nikła dystrybucja książek specjalistycznych. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz iść tą drogą. Wspólnie z Łukaszem Świerżewskim opracowaliśmy nowy format książki do zastosowań biznesowych. Nazwaliśmy ją ideabookiem. I co najważniejsze - stworzymy ją dla ciebie. Ty tylko podpiszesz się i umieścisz swoje zdjęcie na okładce. ideabook powstaje w oparciu o unikalny proces, który stosowaliśmy w prestiżowym magazynie „Harvard Business Review Polska”. Do tego opracowaliśmy koncepcję wizualizacji treści, która pozwala atrakcyjnie przedstawiać idee biznesowe.
Zrozumienie biznesu, a szczególnie potencjału produktów, ich pozycjonowania oraz procesu sprzedaży jest dla mnie kluczem do tworzenia rozwiązań marketingu b2b i contentowych.
W tym celu współpracuję z ekspertami, liderami, marketingowcami b2b, praktykami sprzedaży i osobami odpowiedzialnymi za rozwój biznesu.
Miałem przyjemność prowadzić działania marketingu b2b i tworzyć treści dla wyjątkowych firm.
Kropki ozanczają zakres współpracy:
••••• współpraca strategiczna
••• stała współpraca
•• nieregularna współpraca
• współpraca projektowa